Allez au contenu Allez à la navigation

BIODERMA történet: Innováció, Kutatás

A laboratórium története: egy perspektivikus és nagylelkű márka

A BIODERMA márka mindig is hű maradt a meggyőződéséhez, követte a megérzéseit és megvédte a független szellemét. A Laboratórium ugyanezzel a szenvedéllyel kívánta  megérteni a bőrt és törekedett, hogy részese legyen a bőrgyógyászati vívmányoknak, elhagyva az berögzült gondolkodást és az elfogadott elméleteket.

  • Egy gyógyszerész és egy koncepció

    Mindez az 1970-es években kezdődött,  Jean-Noël Thorellel, egy úttörő gyógyszerésszel, aki egy teljesen új módon közelítette meg a dermo-kozmetikát, köszönhetően a világ vezető biológus és a bőrgyógyász szakembereivel folytatott beszélgetéseinek. Ő fejlesztette ki az első szabadalmat és fektette le a BIODERMA filozófiájának alapjait: biológia a bőrgyógyászat szolgálatában.

  • 1977 – Az első áttörést jelentő innováció

    A BIODERMA innovációját szimbolizáló Nodé sampon volt az első áttörés  a piacon, amit később sok más BIODERMA termék követett. A Nodé név, a " nem-mosóhatású" szóból származik, és kihangsúlyozza az összetevők eredetiségét is: a termék elsőként tisztította úgy a hajat hogy közben nem támadta meg azt. Ez a szabadalom figyelembe veszi a hajhagymák fiziológiáját, és megőrzi a rostok és a fejbőr  lipid rétegét. A nagyobb puhaságot és ellenállást biztosító eredeti termék, és az egész Nodé termékcsalád világszerte nagy sikernek örvend.

  • 1985 óta - Dinamikus innováció, egészségügyi szakemberekkel fejlesztve

    Nyolc évvel azután, hogy az első termék megjelent a gyógyszertárakban, a márka kifejlesztett egy egész termékcsaládot, bőrgyógyászok segítségével. Ugyanazzal a biológiai megközelítéssel, a BIODERMA  mindig az orvosokkal egyeztetve, előírásaiknak megfelelően fejlesztette a termékeit, és alkotta meg formuláit. A mai napig a BIODERMA ezzel az együttműködéssel képes megfelelő innovációkat fejleszteni a pácienseknek. Mindeközben szoros kapcsolatokat ápolunk a forgalmazókkal, akik értékes visszajelzésekkel szolgálnak a termékekről, a fogyasztói oldalról.

    1992-ben a BIODERMA Laboratórium független lett, hogy megőrizze a cselekvési szabadságát és a stratégiáját. Jean-Noël Thorel, a márka alapítója olyan kutatókkal és tudósokkal vette körül magát akiket ugyanaz vezérelt, mint őt, akiket szintén lenyűgözött a biológia, és akik eltökéltek voltak, hogy fejlesszék a bőrgyógyászatot.

  • 1992 – A fő innovációk kora

    "Építők vagyunk a szakterületünkön: a bőr, biológia és bőrgyógyászat területén. A mi látásmódunk, ahogy haladunk más, mint a többieké, mert nem csupán a bőr működési rendellenességeit akarjuk kijavítani, az a célunk, hogy megvédjük a bőr forrásait, hogy idővel a környezethez és életstílusunkhoz tudjon alkalmazkodni. Nekünk legalább olyan fontos, hogy hogyan csináljuk a dolgokat, mint az, hogy mit csinálunk. Egész létezésünk és másokkal  való kapcsolataink ezen alapulnak."  A márka továbbra is  Jean-Noël Thorel meggyőződése szerint működik. Minden BIODERMA fejlesztés a  bőrrel kezdődik, a bőr működésével és annak biológiájával. A kezdetektől, de még jobban az 1990-es évek óta, a laboratórium korszakos termékeket  gyártott kulcsfontosságú innovációkra alapozva, hogy kielégítse a bőrgyógyászok és pácienseik igényeit. Ezek az innovációk lefedik az érzékeny bőrt, a zsíros és száraz bőrt, a dehidratált bőrt, a fényvédelmet és a haj, valamint a sejtek megújítását.

  • 2001 – Nemzetközi dimenzió

    2001-ben nyílt meg az első leányvállalat Olaszországban, ez hivatalosan is a mérföldköve lett a BIODERMA Laboratórium 90-es években indult nemzetköziesedésének. Ez a fajta léptékváltás szükséges volt, mert minden piacot a saját szükségletei szerint kívántunk ellátni. A cél: megismerni a bőrgyógyászok, páciensek és gyógyszerészek országonként változó igényeit, figyelembe véve a földrajzi, kulturális és fiziológiai különbségeket, és illeszkedve az ország egészségügyi szakembereinek gyakorlatához. A BIODERMA Laboratórium ma közel 100 országban van jelen, leányvállalatok, kutatóközpontok magán és egyetemi kapcsolatok révén.

  • 2009 – Társadalmi felelősségvállalás

    2009 novemberében a BIODERMA Laboratórium véghezvitte az első társadalom-orientált küldetését Észak-Vietnámban. Azóta több küldetés volt Vietnámban és Kambodzsában, francia orvosok - főleg bőrgyógyászok -  gyógyszerészek, és humanitárius szervezetek segítségével. A cél: a helyi lakosságot megfelelő orvosi segítséggel, számítástechnikával és egyéb eszközökkel ellátni. Ezek a tettek jól mutatják a BIODERMA Laboratórium napi munkája mögött rejlő szellemiséget, és az emberi értékeket, melyeket védeni kíván: a nagylelkűséget, a szolidaritást és a megosztást.

  • 2011 –  A bőrgyógyászat fejlesztése a BIODERMA Alapítvánnyal

    A 2011-ben alapított BIODERMA Alapítvány, amelyet a Fondation de France szponzorál, fontos küldetésének tekinti, hogy fejlessze a bőrgyógyászatot a világon. Ez a csúcsát jelenti egy olyan márkának, amely mindig is a bőrgyógyászokra támaszkodva haladt előre. Hogy teljes legyen a kép, a BIODERMA Alapítvány aktívan segít a bőrgyógyászati ismeretek továbbadásában a világ minden területén, és etikus és társadalmilag felelősségteljes módon segíti a biológiai alapkutatást. A BIODERMA Alapítvány elkötelezettségét szimbolizáló találkozó a "World Rendez-Vous on Dermatology" – egy egyedi, éves találkozó a legjobb szakembereknek minden kontinensről, hogy átadják egymásnak kiváló ismereteiket.